وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که انجام می شود این است که هویت و رویکرد معلم از فرهنگی بودن به سیاسی ضد انقلاب تبدیل شود و تلاش می کنند معلم را به وادی سیاست آن هم مقابله با نظام بکشانند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌شود روحیه یأس در جامعه فرهنگیان ایجاد شود، اضافه کرد: به عنوان مثال یکی گفته بود معلمی در ایران مرگ تدریجی است و این در حالی است که چهل سال بالندگی نظام اسلامی مدیون تلاش های صادقانه جامعه فرهنگیان است.

وی گفت: هدف این افراد حل مشکلات معلم نیست اگر هست چرا از سردمداران درباره کسانی که پول معلم را به چپاول بردند و ۱۴ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان برداشتند خواستار مؤاخذه و محاکمه آنها نمی شوند چرا راهکاری برای حل مشکلات معلمان ارائه نمی‌دهند.

فرشیدی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایشان ایجاد جای پا برای نفوذ بیگانه در ایران است، افزود: به عنوان مثال رد پای ۲۰۳۰ مشاهده می‌شود یا پیشاهنگی را می‌بینیم؛ اخیرا زیرنظام تربیت معلم در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده و پیش بینی کردند که دانشگاه فرهنگیان میز یونسکو داشته باشد؛ به عبارت دیگر به هر ترتیبی می‌خواهند مولفه‌هایی از الگوی دشمن و غرب در آموزش و پرورش تأسیس و راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر سیاست‌های آنها تغییر روز معلم به روز جهانی معلم است، اظهار کرد: وقتی روز معلم با یاد استاد شهید مطهری باشد، رویکردی حاکم است و وقتی روز جهانی معلم باشد، همبستگی با دنیای غرب و استکبار است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی ادامه داد: مشاهده می‌شود گاهی فردی که در زمان شاه کشته شده است به عنوان الگوی معلم قرار داده می‌شود و در روز معلم سر مزارش می روند؛ آنها به انحای مختلف تلاش می کنند روز معلم را کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال طرح گفتمان دموکراسی به جای گفتمان اسلامی در مدارس هستند، گفت: درباره موضوع بانشاط سازی مدارس که توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است می‌گویند در چارچوب اسناد بالادستی، مدرسه با نشاط قابل اجرا نیست و اگر مدرسه با نشاط می‌خواهیم باید در پوشش دانش‌آموزان و معلمان تغییراتی ایجاد شود یعنی به دنبال ایجاد بی حجابی هستند.

فرشیدی با اشاره به ترویج الگوی مدارس استکبار مانند مدرسه های سبز گفت: تجلیل از بنیانگذاران آموزش و پرورش فراماسونری از دیگر رویکردهای آنهاست؛آموزش و پرورش کشور از بدو تاسیس یعنی از سال ۱۲۸۵ تا ۱۳۵۷ تعداد ۷۴ وزیر داشته است که بیش از ۷۴ درصد آنها تحصیلکرده های خارج بودند و در آنها چهره‌های مختلف مانند ساواکی، حزب توده و فراماسونری دیده می‌شود که آنها به دنبال تعریف و تجلیل از این افراد هستند.

 وی تصریح کرد: گاهی در نشریات خود آموزش و پرورش یعنی همین نشریات رشد یا کتاب های درسی مانند علوم و فنون ادبی پایه دوازدهم شاهد تجایل از برخی از اینافراد هستیم.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی تصریح کرد: از دیگر فعالیت رسانه‌های بیگانه، مخالفت با سند تحول است گاهی می‌گویند ایدئولوژیک بوده و غیر قابل اجراست در حالی که وزیر آموزش و پرورش گفته است سند تحول روی میز است اما نشریه نگاه مقاله تندی درباره سند تحول و اینکه قابل اجرا نیست نوشته است.